LusseLördag

En spontan lördag blev det. På morgonen vart det Luciaträning, kan medge att jag är lite små rosslig när det kommer till sångfronten. Inte är det lätt när tonen stiger ovan månen. Utan att jag kan kontrolera det, dör rösten bort i en tonlös utandning. Fast det är nog bra det. Vill ju helst inte förstöra någons öron, hur kul vore det att ha något sådant samvetet?

Efter Lucian hörde vi några tala om ett lucia firande i Philly. Så vi (lördagens vi bestod av Johanna, Petronella, Siri och...mig..I fall nu det skulle vara oklart) hoppade in i bilen som transporterade oss dit.


Framträdandet höll till i ett svenskt museum. Här har vi antagligen världens sötaste tomtenissarna som sjöng midnatt råder.


Var så härligt att bara stå där och lyssna. Fick en liten saknad efter svensk jul.


Efter luciatåget bjöds det på svenskt fika. Det var alldeles knökat med människor och majoriteten där talade svenska. Det kändes jätte konstigt att höra svenska runt omkring sig. Nästan lite overkligt.

på kvällen åkte vi till Newark där collage eleverna höll en konsert. Även det blev lyckat!

Kommentarer
Postat av: tilda

Du? Smårosslig på att sjunga? Kan jag icke tänka mig, du som har så fager stämma!



HAHAAHAHAHAHA..

2011-12-06 @ 22:30:15
URL: http://tildaas.blogg.se/
Postat av: Anonym

2011-12-10 @ 00:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0