Min Julafton!

För att vara ifrån familj och för att vara i ett annat land blev min Julafton kanon!


Dagen började med att önska familjen god jul över Skype. Kort där efter tog jag och johannorna oss ut på hal is.

Johanna som har tränat konståkning i 75 år var helt galen. Tror jag aldrig på nära håll sätt någon så duktig som henne.

Efter skridskoåkningen åkte vi hem till Julafton Petronellas familj och firade en svensk julafton med både svenskar och amerikanare.

Och här har vi Petronella!

Världens finaste glöggkoppar som jag önskar mig till nästa jul!

Det blev en svensk julmiddag med små influenser från den svenska (nehä) midsommarn. Julskinkan och prinskorvarna svaldes ner tillsammans med snappsar och öl. Snappsvisor sjöngs, hälften av bordet förstod ingenting men nynnade ändå på glatt i bakgrunden och fyllde i varje gång det sades "SKÅL".

Efter middagen var familjens morfar tvungen att köpa tidingen, vilken otur, för bara några minuter senare kom tomten på besök! Denna tomte sa däremot inte "höw,höw,höw", utan likt en uggla hoade han istället på. Det var fint det med.

Tomten han knappt komma innanför dörren innan de bloggande au pairerna kastade sig över honom. Tyckte lite synd om barnen som otåligt stod och väntade, men som tomte gäller det ju faktiskt att prioritera. Julklapparna kan vänta.

Till slut tog sig tomten även tid till de små. Det var mååånga glada barn den kvällen! Jag var ett av dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0