mini lusse

I måndags visade jag mina värdbarn bilderna från vårt Luciatåg. De firar ju inte Lucia här så jag förklarade lite och visade några klipp på youtube. Både lillpojken och lilltjejen såg minst sagt roade ut.

Igår när jag hämtade av tvillingarna från bussen hade de båda något på huvudet. Tog ett tag för mig att förstå, men sen såg jag ju att det var en luciakrona och en stjärngossehatt. Såklart.
Barnen hade haft pysselstund och bestämde sig för att ordna ihop ett luciatåg. Om och om sjöng de "Saaankta Lucia, Sankta Luuucia, Saaankta Luuciiiiiiaaa, Saaankta Luciiaa".

Kan man annat än att skratta. Så himla goa barn!


Kommentarer
Postat av: sanna

åh vad söta! :D

2011-12-14 @ 19:29:15
URL: http://enrosagrispaettmoln.blogg.se/
Postat av: mamma

Men guud så gulligt! Kul!

2011-12-14 @ 20:17:59
Postat av: Pappsen

ni är bra goa alla tre!

2011-12-15 @ 00:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0