Ljuvligt Juligt

GODMORGON vännnner!

Hoppas det står bra till med er alla och att julstämmningen börjar smyga sig på. Här kommer den i små etapper, man får jobba sig till den lite. Fortfarande är det skapligt varmt ute (13 grader) och marken är så snöfri den kan bli. Detta är däremot inget som bekymrar mig speciellt mycket, jag trivs bra utan snö. Åtminstonde om det ska innebära en sex månaders lång istid.

Dagen (gårdagen för er) ägnades i Johannas hus bland knäck-tillagning, brändamandlar-bränning och pepparkakshus-ihopsättning. Se så fina ord man kan få till.

När barnen kom hem bakades det lussebullar till vårt kommande christmas-party. På söndag blir det nämligen fullt hus här i Landenberg med massa människor och mat.

Senare på kvällen ville Petra och Johanna få upp mig ur sängen för att leka. Jag var motvillig, men inte oövertalningsbar.

Framåt småtimmarna bygde jag och Petra upp en hinderbana som enligt teorin skulle göra oss trötta. Dessvärre måste vi dragit fel slutssatser. Det enda hinderbaran resulterade i var uppskrapade armbågar, bullor i huvudet och en adrenalinkick som heta duga. Nåväl, nu vet vi det en annan gång.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0