Longwood Gardens

Igår åkte jag och min värdfamilj till Longwood Gardens. Jag var där i höstas också, men då prydes den enorma trädgården istället av pumpor, blommor och vackra löv. Denna gång hade de satt upp belysningar över hela trädgården. Tittade jag upp fanns stjärnliknande belysningar uppsatta runt träden som skapade en stjärnhimmel. På sidorna fanns granar i alla möjliga sorters belysningar. Lite längre bort fanns stora buskar som lyste i rött och vitt. Hela trädgården sprudlade i färger. Där gck vi runt en bra stund och avslutade sedan i trädgårdens restaurang, jag beställde in en värmande champijonsoppa som var himelskt god.

Nu är det som så att min kamera inte ville fungera och gjorde inte bilderna rättvisa för fem öre. Minneskortet hade sätt sig på samma sida och ville bara ta emot fem bilder. Det jag visar nu är ca 0,1 procent av allt som fanns att se.

När vi gick till restaurangen.

Julsånger spelades och vattnet dansade runt i olika färger.

En del av trädgården.

Ett av alla hundratals träd.

Kommentarer
Postat av: tilda

Galet avundsjuk på dig! Fyfan vad fint!

2011-12-30 @ 18:13:36
URL: http://tildaas.blogg.se/
Postat av: Mamma

Snacka om upplyst! Vackert!

2011-12-31 @ 13:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0