A & Q

Hej! Har precis börjat följa din blogg, gillar den jättemycket! :D
Jag tänkte också åka som au pair om kanske typ 2 år så jag har några frågor. :)
Hur gammal är du? Är det lätt att få kompisar? Hur är det att vara underårig? Pluggar då någonting? Om ja, vad? Vad menar du med att man måste plugga 6 creds? Vad är det för något?
Tack för svar, Marie :)



Hej Marie!
Vad kul! Du kommer få det underbart :)
Jag är 19 år och visst måste jag säga att det känns surt att först passerat "minderårsgränsen" och sedan bli knuffad tillbaka. Men precis som när man var 17 hittar man andra vägar.
Jag bor på samma gata som två svenska au pairer (Johanna och Petra) så på så vis har jag väldigt tur. Men för att svara på frågan, nej, det är inte svårt att skaffa kompisar här. Kommer det en ny au pair till området får vi reda på det och ser till att hitta på något roligt med den personen. Sen annordnar också organisationen träffar minst en gång i månaden, på så sätt träffar du också nya vänner. Så länge man kommer till ett ställe som inte ligger i centrala ödemarken finns det au pairer, och vi sitter alla i samma båt och behöver vänner. Vi (jag, johanna och petra) bor också nära en collagestad och har lyckats få tag på amerikanare, de vi träffat är väldigt konstiga dock men vi får lov att uppgradera oss haha. Det finns alltså mängder med möjligheter till att skaffa vänner här :)
Jag är inte hundra procent insatt i det här med pluggandet än, men jag TROR att 6 creds motsvarar ca 40 - 60 timmar.
Hoppas du blivit lite klarare! Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0