Jag pressenterar..

I vart och varannat inlägg nämns både Johanna och Petra. Utan att jag riktigt introducerat de båda för er.
Så ohövligt av mig. Men det är ingenting som inte går att ändra på!



Här har vi alltså Johanna. Hon kallar sig själv Awesome och det gör även vi andra. Just för att hon är awesome. För det mesta. Hon är en gullig tjej som kommer från ön Tjörn utanför Göteborg. Här i Amerika bor hon bara några hus från mitt. Awesome gillar att ha rätt och har hon väl sagt en sak ser hon till att genomföra den, till 100 procent och lite till. Hon är en lättsinnad ung dam som har nära till skrattet och får en alltid att känna välbehag.

Ibland kan hon kläcka ur sig ting som: "Du får mig att må dåligt.. fast alltså, på ett bra sätt". Vad detta nu innebar är fortfarande en oläst gåta.

Trots frågetecken kring många fraser är hon en helt underbar liten filur :)

BLOGG: HÄR



Petra, eller som hon egentligen heter, PETRONELLA.

Även denna tös kommer från alla-luktar-fisk-och-heter-glenn staden. Hon pratar oavbrutet och använder ord som "böe, van, dragge, ruller". Hennes hobby är att lura mina facebookvänner. Att skriva ut att jag funnit kärleken eller att jag kommer hem över jul finner hon högst roande. Men ni ska veta att också Petra är en gullig och härlig tjej! Många skratt har jag fått med (och åt) henne. Bjuda på sig kan hon, till första advent spelades en fager julinspirerad trudelutt av ingen mindre än Petronella själv.

Några fåtal hus skiljer även oss åt. Värdmamman i familjen är svensk, vilket jag tycker känns väldigt tryggt.

Den 6 September har hon varit här i ett år, vilket innebär att vi blir klara nästan precis samtidigt.
Det är awesome!

BLOGG: HÄR

Kommentarer
Postat av: Lilian

Hej Petra! Hej Johanna! :)

2011-12-16 @ 20:19:12
URL: http://konstigalilian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0