Luciaträning



Det finns en svensk kyrka här i närheten som anordnar ett Luciatåg och självfallet har jag och mina vänner gått med i arangemanget. Igår var det vår första Luciaträning. En härlig blandning av svensktalande och svenska ättlingar var vi som sjöng. Både Staffan var en stalledräng och Nu tändas tusen juleljus fanns med. Ett typiskt svenskt luciatåg blir det med andra ord. Jag som för tillfället lider av hostattacker och trans-hes-röst höll mig mestadels till mimning.
Men det kommer nog bli superbra!

Kommentarer
Postat av: Lilian

Det kommer bli kanon! Visste du att det är USA:s äldsta kyrka vi ska lussa i!?! Coolt va!

2011-11-21 @ 03:24:23
URL: http://konstigalilian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0