Oh smokey house

I Lördags satt jag och Johanna barnvakt åt några vi inte träffat tidigare. Allt gick strålande.. tills barnen lagt sig.

Jag och Johanna valde en film och slängde in popcorn i micron. Givetvis är det ingen vanlig liten microvågsugn vi talar om här, utan nu handlar det om en amerikansk och precis som allt annat här finner vi den i stoleken XXL. 

Efter två minuter piper mickrovågsungenen och när Johanna öppnar luckan väller ett gigantiskt rökmoln ut. Vi hinner knappt utbyta blickar innan båda rusar ut till garaget, med popcornpåsen i handen. Febrilt letar jag efter knappen som öppnar garageporten, utan framgång. Såklart.

Plan B, Johanna springer genom huset och öppnar entrédörren, en sjättedels sekund efter kommer jag med popcornpåsen. Och ut den for genom dörra.



Vi pustar ut, men i inandningen känner vi hur det svider till i näsan. Jag vet inte om någon av er har bränt popcorn någon gång. För er duktiga kan jag medela att det luktar. Alltså luktar som i LUKTAR. 

Vi satte på fläkten och öppnade alla fönster som fanns att öppna.

När vi väl satt oss ner i soffan, utan popcorn, i ett rökfyllt hus med isande korsdrag hör vi små tassande fötter på övervåningen. 7 åriga Parker kommer ner med en orolig blick.

"I was trying to sleep, but then I smelled smoke...!?" , utbrister han.

Lugnande förklara Johanna att det bara var brända popcorn.
Jag råkade även dra i ett snöre så garagedörren inte längre gick att stänga ordentligt. När föräldrarna kom hem var vi tvungna att skjuta upp garagedörren förhand och välkomna de hem i deras nu rökfyllda hus.

Allt brast i bilen på väg hem, vi kunde inte sluta skratta. Trots omständigheter var allt otroligt komiskt.

Kommentarer
Postat av: Josephine

Hej,



Jag ska åka som au pair i januari men är fortfarande helt ny med allt, så har precis fått se hur mitt schema ser ut för en vecka hos min familj. Nu undrar jag om hur ditt schema ser ut. Jobbar du mycket under helger och kvällar osv? Du kan svara till min mail gärna :) vore jättesnällt!

2011-10-26 @ 00:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0