Svarar

Ni blir bara fler och fler. Så trevligt, ni är alla varmt välkomna ska ni veta!

Har fått två frågor som jag äntligen tänkte svara på (är lite seg av mig). Vet inte hur många det är av er som är intresserade eller nyfikna på själva ”au pair delen”. Tycker ni att jag ska ha med mer om det? Eller vad vill ni läsa om? Vad är intressant? Se så bra, ni får alla vara med och bestämma här :) 

För att återgå till frågorna.


Felicia

Hej! Jag har kollat in din blogg ett tag o tänkte ställa en fråga. Vad fick dig att bli au Pair? Vad gör man om dagarna, är det inte svårt att veta vad man ska göra med barnen varje dag? Följer du med familjen om de gör några "utflykter"? hehe, blev mer än en fråga. Hoppas du vill svara! Kram

Det är bara att fråga på! Jag tror det var hela konceptet som fick mig att vilja bli au pair (så som att bo här i USA, ta hand om barn, lära sig språket och träffa massa nya människor) hittills har jag inte ångrat en sekund. Jag har ett  tvillingpar som är varandras bästa vänner, vilket underlättar de dagar då jag inte har något speciellt planerat. Ofta räcker det bara med att ta fram lite pennor eller playdoo så är de i full gång. Familjen har sagt att jag alltid är välkommen på deras utflykter, så det beror lite på vad jag själv planerat.


Sanna

hej! 
jag följer din blogg sen någon vecka tillbaka bara, jag har en liten fråga, jag skulle själv vilja åka och jobba som au paire i usa det år jag fyller 19, men när jag pratat med kompisar om det, så säger dom att det är jättejobbigt och slit för ingen ting, men på dig låter det som ett jätteroligt "jobb" eller vad man ska säga! :) hur är det att vara där och "jobba"? glad för svar! :) / sanna :)

Vad kul, det är klart du ska åka! Mitt schema är väldigt slappt nu när barnen är i skolan (Det blir tuffare när barnen är lediga). Jag jobbar oftast mellan 16.00 – 19.00 och på söndagarna jobbar jag 12.00-18.00. Samtidigt vet jag andra au pairer som jobbar mellan 8.00-18.00. Hur man jobbar är alltså individuellt och det är bara att fråga vilka arbetstider du har innan du väljer familjen. Sen är det viktigt att tänka på att au pairjobbet faktiskt ÄR ett jobb. Precis som att man skulle jobba på Ica hemma i sverige. En del åker hit i tron om att de ska få en skön semester, att vara au pair är ganska så långt ifrån en semester. Men det är otroligt kul!


Jag vet själv att jag hade en miljard frågor innan jag åkte, så är det någon som undrar något, fråga! 

Här finns mer information om hur det är att vara au pair: 

http://www.aupairguiden.se/

http://www.sts.se/sweden/ap/start/


Kommentarer
Postat av: Jenny Bodell

Hej!

Mitt namn är Jenny Bodell och jag går sista året på gymnasiet. Mitt projektarbete går ut på att jämföra 3 olika aupairförmedlingar. Så jag undrar om du skulle vilja svara på några frågor som jag har? Om du skulle kunna svara på några frågor kan du skicka ett mejl till [email protected] så skickar jag frågorna till din mejl.

Tack på förhand :)

2011-10-18 @ 11:15:05
Postat av: Jenny Bodell

Hej!

Mitt namn är Jenny Bodell och jag går sista året på gymnasiet. Mitt projektarbete går ut på att jämföra 3 olika aupairförmedlingar. Så jag undrar om du skulle vilja svara på några frågor som jag har? Om du skulle kunna svara på några frågor kan du skicka ett mejl till [email protected] så skickar jag frågorna till din mejl.

Tack på förhand :)

2011-10-18 @ 11:19:32
Postat av: Eva

Du är så klok Hanna!

2011-10-18 @ 11:32:50
Postat av: matilda

Jag är nyfiken på att läsa både om vardagen, men även om själva aupair-delen eftersom jag själv funderar på att åka! :)

2011-10-18 @ 12:08:59
Postat av: sanna

tack för tidigare svar på min fråga ! :) du är så trevlig och glad! :)

men fick en till fråga på tråden, är de så att du ska/tvungen att plugga därborta? eller gör man de som man vill?

berätta om lite allt möjligt vardagen och aupair-delen är intressant eftersom jag funderar på att åka själv :)

2011-10-18 @ 13:25:01
Postat av: Linda

Gärna mer om aupair jobbet så man får ett humm om hur det fungerar=) Du skriver på ett underhållande sätt!

2011-10-18 @ 13:48:53
Postat av: Emma

Hej!

Jobbar du alla dagar i veckan?

Och en sak till... Fick veta att man får en viss "lön" varje månad, och jag undrar vad den ungefär brukar ligga på?



Tack tack :)

2011-10-18 @ 14:50:13
Postat av: Anonym

Tycker att du ska skriva så mycket du kan om att vara Au Pair! :)

2011-10-18 @ 14:51:15
Postat av: Kamilla

Hej!



Vad gullig du verkar vara! Jag undrar hur en "vanlig" arbetsdag ser ut.



Tack och ha det bra!

2011-10-18 @ 17:28:57
Postat av: therese

Jag funderar själv på att åka som aupair, så det vore jättekul att läsa lite om själva aupair-jobbet också! :)

2011-10-18 @ 19:47:06
URL: http://biaancas.wordpress.com
Postat av: clea

Hej! måste säga att din blogg är superkul att läsa, kan knappt vänta tills jag får åka om ett år och hoppas att jag får det minst lika bra! :)

En kanske lite konstig sak som jag hade tyckt det var superkul att du gjorde skulle vara att du "recenserar" amerikanskt godis, sncaks eller rent allmänt mat som du äter. Tycker det är ´så kul när folk gör det! poptarts, vanlig mat vad som helt som du äter/kommer över hahah :D

Ha det bra!

2011-10-18 @ 22:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0