klockan är avbockad


Barnen vill lära sig klockan. Jag har försökt att förklara, men de har svårt att förstå vad tid innebär. Vilket inte är speciellt konstigt. Till och med vuxna har svårt med tider..

Jag lät hjärnan arbeta och kom fram till att göra en klocka med bilder. Tillexempel, mellan 5an och 6an är det bad, eller på 12an är det lunch. Detta blev inte så mycket mer än en idé.

Men igår knackade lillpojken på min dörr och undrade när jag skulle göra klart klockan. Han hade tagit med sig färgpennor som jag skulle få låna.

Om vi säger så här, detta var inte vad som for genom mitt huvud:

Åh, ja!! Gud så kul! En klocka!! vad rooooooooooligt!

Men han var så söt att jag omöjligt kunde säga nej. 

Min morgon har alltså ägnars åt att göra en KLOCKA.

Kommentarer
Postat av: edvin

Grymt bra ritat eller målat, de är väl deras hus du har tecknat riktigt bra faktiskt. Saknar den tiden då det stora valet för dagen var om man skulle färga teckningen med en blå eller röd penna.

2011-10-10 @ 17:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0