Bambi

I Lördags när vi var hos Frida dök den här lilla figuren upp. Den stod och tittade på oss utan att så mycket som röra på sig.

Jag och min hostmom hade en diskution igår om kulturskillnaderna i USA och i Sverige. En av sakerna vi kom fram till var att Amerikanarna var mer sociala än Svenskarna. Tillexempel i hissen, hur ofta börjar någon okänd prata med er? Här i USA är frågan snarare omvänd. Hur ofta börjar någon inte prata? Det kvittar om det handlar om vädret eller om man får reda på hela deras livshistoria, så länge det inte är tyst. 

För att dra mina paralleller nu. Kan djuren också vara mer sociala? Vakthundarna hade ju knappast några hämningar och nu lilla Bambi. 

Vilka debatter jag skapar, både intelligenta OcH intressanta.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hahahahaha I love you!

2011-09-27 @ 10:19:14
URL: http://ettui.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0