Fast i Stockholm

Jag var på Amerikanska ambasaden igår för visumet och dagen slutade minst sagt oväntat. 

Mamma hade en kurs i Stockholm och vi bestämde oss för att ta tåget mot huvudstaden tillsammans. Där bytte vi till tunnelbanan och fortsatte färden mot amerikanska ambasaden. Väl framme gick jag igenom säkerhetskontrollen för att försäkra personalen om att jag varken hade sprängladdning i väskan eller under skosulan. Besöket tog cirka 1,5 timme.

Jag och mamma skiljdes åt framåt lunchtid och jag fortsatte att strö runt lite i butiker för att kort där efter upptäcka att plånboken låg hemma på köksbordet. Jaha. KUL. Verkligen. TACK. Jag letade igenom väskan och hittade 1 kr och 3 euro. Frågade på tre olika pressbyråer om man möjligtvis kunde komma till Uppsala (spelade ingen roll hur) genom smsbiljett...Men tydligen överskattade jag år 2011 tekniska förmåga.

Mamma fick jag såklart  inte tag i och hon skulle inte vara klar fören vid halv sju. 1 kr, 6 timmar. Jag började överväga mina möjligheter. Jag kunde panta flaskor, men med tanke på antalet uteliggare i Stockholm var konkurrensen hård. Att ställa sig och sjunga var inget allternativ.

Smsade Amanda och berättade att jag inte skulle hinna fika eftersom jag var fast i Stockholm. Fick svar , något i form av; Hahahahaha jag kommer!

Två timmar senare möter jag upp lilla Amanda och vi åker till djurgården för att se Lars Wallins utställning som förövrigt var hur cool som helst! Otroligt mysig dag och världens TACK!
Jag har nog världens underbaraste här hemma, hur ska jag klara mig ett år utan dom?!


Kommentarer
Postat av: Amanda (den bättre vännen)

Du kommer inte klara dig. Inte vi heller.

2011-09-11 @ 14:03:45
URL: http://ettui.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0