Baltimore i Februari

Hade en sån härlig och mysig dag igår. Jag och Petra bestämde oss (spontant, även denna gång) för att besöka hamnstaden Baltimore.

Tidigt på morgonen hoppade vi in i bilden och befann oss sedan på plats en timme senare. När vi steg ur bilen möttes vi av havsdoft och måskvitter (säger man att de kvittrar?) Solen sken och termometern visade på 15 grader. Hade jag inte vetat om att detta var i Februarimånad hade jag sagt April. Utan tvivel. Det var så himla härligt alltihop. Vi gick in på Panera Bread och beställde en varsin kaffe innan vi vandrade omkring längs hamnen. Vi gick in i små mysiga affärer, hittade en shoppinggallria som vi spenderade lite tid i.

När vi kom tillbaka till hamnen igen såg vi en stor folkmängd. Nyfikna som vi var hade vi inget annat val än att gå dit för att se vad som stod på. En störtskön performancekille hade börjat jonglera med eldpinnar. Vi fann det underhållande och fastnade där ett bra tag. Mot slutet skulle han upp och balancera på alla möjliga saker, samtidigt som han skulle jonglera med knivar, bowlingklot och eldpinnar.  Här snackar vi självmordsbenäget. Jag vart så nervös att jag inte vågade kolla, i stället filmade jag det hela och kollade på reprisen..

Med benen dinglandes över vattnet åt vi en färsk sallad innan det bar av hemmåt igen. Åh, vilken dag!










Kommentarer
Postat av: tilda

Åhhh vad mysigt! Gud vad härligt, längtar väldigt mycket tillbaka..:(

2012-02-19 @ 09:55:19
URL: http://tildaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0