Picknick & Sol

Amerikanarna älskar att stoppa in ledighetsdagar i kalendrarna. Det kan vara för att en persom dog för några tusen år sedan, eller att man ska tänka extra mycket på varandra eller bara känna gemenskap. Ingen vet egentligen vad dagarna innebär, mer än att barnen blir hemma från skolan. Igår var just en sådan dag. Barnen var hemma från skolan, solen lös och värmen steg. Jag, Awesome och Petra bestämde oss för att släpa med alla våra barn på en liten picknick ute i skogen.


Med sittunderlag, filtar, mössor och halsdukar bunkrade vi upp oss med peanutbutter n Jelly mackor och snacks.


Tvillingarna sa att det var "the best day ever" efter att ha fått leka med de lite äldre barnen.

Va så härligt att sitta på filtarna med solen i ansiktet samtidigt som barnen sprang runt i leran med bollar, pinnar och hundar.

Vi avslutade det hela kalaset med lite krocket. Som au pairer borde man kanske låta barnen vinna, eller åtminstonde låta de små komma ikapp. Kan medela att detta hände icke, tror inte ens att det nådde mina tankar för den stunden. I stället blev det en livlig match mellan mig och Johanna om vem som skulle ta hem segern. Jag snubblade på mållinjen genom att slå på min egen fot istället för på bollen. Känns sådär.


Kommentarer
Postat av: mamma

Vissa egenskaper kanske du har ärvt?? Det där med att snubbla.....på mål. Stackare!

2012-02-07 @ 10:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0