Myskvällar som vi alla gillar

Föräldrarna åkte till Seattle i eftermiddags och kommer hem först på söndag. Jag och barnen bestämde oss för att ha vårt egna lilla mys och gjorde i ordning en middag tillsammans. Mycket skratt blev det då barnen tykte det var hysteriskt roligt när jag berättade om mig själv som liten. Efter middag och lite efterrätt kröp vi alla upp i min säng för att kolla några filmklipp. Två trötta trollungar somnade på vardera sida om mig då jag läste ur favoritboken The Cat in the Hat.

Kort efter att jag lagt barnen i vardera säng knackade Johanna på dörren och förgyllde min resterande kväll. Te, vindruvor och filosofiska samtal fick sätta punkt (en mycket trevlig sådan) för dagen.

Johanna inte är fullt så taskig (och när vi ändå är inne på ämnet: jag är inte heller fullt så korkad) som i det framställs i föregående inlägg. Eh, ja.. Bara för att klargöra det hela lite.
Ett önskemål från miss Awesome själv.


Kommentarer
Postat av: mamma

Mysigt det såg ut:) Hälsa Johanna, det ska bli spännande att träffa henne.

2012-03-01 @ 09:47:46
Postat av: Hanna

Hej Hanna, jag heter också Hanna (förträffligt namn osv) och funderar väldigt mycket på att åka som au pair om och när jag tar studenten. Det finns två problem, eller jag har två frågor snarare. 1. Jag är extremt flygrädd. Hur var flygresan? Bedrövlig eller uthärdlig? 2. Överlever du utan din andra familj och dina andra vänner?(uppenbarligen gör du ju det så man kan ju tycka att det är dumt att fråga) Men känner du att din värdfamilj blir som ett substitut och att du verkligen är en i familjen? Annars så vill jag bara säga tack för en magnifik blogg som verkligen inspirerar - älskar ditt sätt att se på tillvaron! Kram Hanna (hoppas det är ok att jag frågar här i kommentarerna! :D)

2012-03-03 @ 17:02:39
Postat av: Julia

Hej igen Hanna!

Som jag har förstått så åker du med STS au pair.

Vad var det som fick dig att välja just den organisationen? Kollade du på några andra organisationer innan du bestämde dig? Isåfall vilka? Trivs du med den organisationen du åker med eller finns det några nackdelar? Hoppas du kan svara! Kram

2012-03-04 @ 18:10:16
Postat av: Susan

Hej Hanna!

Jag funderar liksom Hanna att ett tag jobba som au pair efter studenten. Din blogg inspirerar verkligen! jag undrar hur en vanlig dag ser ut för dig(som au pair då)?

Tar du för det mesta bara hand om barnen, eller storstädar du var dag, lagar mat åt hela familjen, osv osv?

Hur mkt fritid har du, och hinner du träffar nytt folk i din egen ålder?

Kan man knyta användbara kontakter inför framtiden?

Hur är en "typisk" amerikansk familj som kan behöva en au pair?

2012-03-06 @ 19:35:03
Postat av: tilda

kuuuul att ni har det mysigt men nu är det lite väl segt på uppdateringsfronten tycker jaag..

2012-03-11 @ 13:36:56
URL: http://tildaas.blogg.se/
Postat av: Mamma

Instämmer helt med Tilda. Himla mysigt ni har det hela tiden.....NU vill vi höra hur det t ex var när barnen var sjuka/Kramar

2012-03-11 @ 20:21:42
Postat av: Lorpan

åh dina kompizzzar verkar vara ju helt underbara!

2012-03-22 @ 14:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0