Julkort och Bakning

Dagen tillbringades i Petras hus. Jag occuperade köksbänken med Julkort och Petra satte igång att göra i ordning en lussebullsdeg.


Djupt koncentrerad i skrivandet var jag.

Men tillslut tog tålamodet slut och skrivkrampen över. Jag gav upp skrivandet för dagen och tillbringade lussebullarna den sista tiden innan barnen droppade hem från skolan.


Saffransdoft och julmusik gjorde stämningen på TOPP.

Petra förstörde flera lussebullar med pärlsocker. Men tydligen har hon alltid gjort så och jag vill ju inte gå in och röra om i traditionerna. Det kan aldrig sluta bra. Så jag lät henne göra så. Jag har inte smakat på lussebullarna än eftersom jag och Johanna har förbud mot sötsaker under veckodagar. De luktade i alla fall himmelskt gott och när jag bjöd min värdfamilj på bullarna bad de mig att göra en sats till dem också. De verkar med andra ord blivit godkända!

Gymmet och bubbelpoolen fick bli dagens afterwork.

Nu är det dags för mig att krypa ner under täcket. Godnatt på mig och Godmorgon på er där hemma ♥

Kommentarer
Postat av: Karin

Oj har du skrivit texten själv? Vad fint!!

2011-12-09 @ 16:09:21
Postat av: ida

vilken gymnasieskola gick du på? och vilken linje? :))

2011-12-11 @ 00:55:14
Postat av: Hanna

Jag gick på Lundellska skolan och läste SPIEP (Internationell ekonomi och politik)

2011-12-11 @ 16:04:22
URL: http://hannyhanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0