Svarar

Har två frågor som jag fortfarande inte svarat på. Katastrof! Det är faktiskt kul att ni frågar, blir som en mer levande stämning här på bloggen. En trevlig sådan. Av någon anledning känner jag mig som en doktor när jag svarar, eller en såndär svarar-på-insänadre-person-i-KP (ni vet kamratposten?). Positivt menat, tycker detta är roligt!

Postat av: sanna
tack för tidigare svar på min fråga ! :) du är så trevlig och glad! :)
men fick en till fråga på tråden, är de så att du ska/tvungen att plugga därborta? eller gör man de som man vill?
berätta om lite allt möjligt vardagen och aupair-delen är intressant eftersom jag funderar på att åka själv :)

Vad gullig du är! Bara kul att kunna hjälpa till lite! Vi är tvungna att plugga 6 creds, vilket är ganska lite. Är man inte sugen på att sitta i skolbänken kan man ta sina creds på annat vis, typ genom en sport, foto eller något annat man är iintresserad av. Jag ser det här med pluggandet som något positiv, du får gå på collage och träffa amerikanare samtidigt som du kan göra något du är intresserad av. Jag tänker inte råplugga här, det är liksom inte därför jag åkte hit. Skolan gör jag när jag kommer hem till sverige i stället...
Om du förstår vad jag menar :)


Postat av: Emma
Hej!
Jobbar du alla dagar i veckan?
Och en sak till... Fick veta att man får en viss "lön" varje månad, och jag undrar vad den ungefär brukar ligga på?
Tack tack :)

Hejsan!
Jag jobbar måndag till fredag och halva söndagar. Som au pair har man rätt till en och en halv ledig dag i veckan, plus en hel ledig helg i månaden. Vill jag åka iväg någonstans över helgen är det bara att jag berättar det för mina värdföräldrar (och ser att det fungerar med deras planer.. såklart). Vi får veckopeng, visst låter det gulligt! Den ligger på 200 dollar, vilket är ca 1300 kr. I och med att vi har både mat och husrum räcker det ganska väl till att göra roliga saker med, men vill man tjäna snabba pengar är detta helt fel yrkesval :)

Detta var allt för denna gång, har ni fler frågor besvarar doktor Hanna dem! 


Kommentarer
Postat av: sofie

hej!

jag har precis börjat följa din blogg, men har lite oklart för mig i vilken delstat du bor i och hur länge du har varit där? :)

2011-11-03 @ 11:17:09
URL: http://escz.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag bor i Pennsylvania, men bor precis vid gränsen till Delawere, den mesta av tiden spenderar jag i Delawere eftersom det är där de närmsta affärer och städer finns. Jag kom hit i December och stannar i ett år :)

2011-11-03 @ 13:42:11
URL: http://hannyhanny.blogg.se/
Postat av: Evelina

Hej! hur fick du ihop dina erfarenhetstimmar? :)

Jättebra blogg!!!! :)

2011-11-03 @ 17:49:13
URL: http://artbyevelina.weebly.com
Postat av: Emma

Läste att man skulle skaffa 6 creds och då skrev du att man kunde skaffa det genom foto? Hur funkar det?



Emma :)

2011-11-03 @ 20:09:20
Postat av: Matilda

Hej!

Jag hittade nyss hit och tycker du verkar vara en riktigt go tjej! Kommer fortsätta följa dig här för att se hur Au Pair- livet är. ska själv åka om ett par månader :)

2011-11-03 @ 23:04:59
Postat av: Amanda

Hanna .... du kom inte alls till USA i december som du visst råkat svara till "sofie" känns oroväckande att man inte ens kan lita på läkare längre!!!!!!!!!

2011-11-04 @ 13:58:03
URL: http://ettui.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hahah sant Amanda! Tur att jag har dig! Jag kom hit i SEPTEMBER, svarar på er andra i ett inlägg någon dag :)

2011-11-04 @ 15:52:43
URL: http://hannyhanny.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej! Hoppas att du har det bra i USA! :)



Jag har börjat trean nu, och ska göra ett projektarbete. Jag tänkte skriva om just au pair, jag ska göra en handbok till folk som vill åka iväg, hur hela processen går till osv. Jag tänkte göra intervjuer med 2-3 personer som är/har varit au pairer och jag undrar om du skulle vilja vara med i intervjun? Om du vill så är detta fråorna jag skulle vilja ha besvarade:



-Beskriv en vanlig dag som au pair

-Positiva/negativa saker med au pair yrket

-Hur är det med hemlängtan?

-Har du fått nya vänner som du även kommer ha kontakt med när du kommer hem?

-Vad är det bästa med att vara au pair?

-En egen kommentar om hur du tycker det är att vara au pair



Jag tänkte även göra en liten inforuta om varje person jag intervjuar.Om du vill vara med på denna intervjun hade det varit jätte kul om jag kunde fått en bild också, den behöver inte vara på dig om du inte vill, det kan vara en bild på något annat som har med au pair att göra. Till denna inforuta hade det även varit kul att veta hur gammal du är och var i USA du befinner dig!



Hoppad du vill vara med :D



Ha det bra!

Med vänliga hälsningar Elin



Maila mig gärna :D

2011-11-04 @ 18:44:52
Postat av: Jennifer

Hej Hanna!

Jag är själv väldigt nyfiken på att åka iväg som Au Pair och det verkar hur kul som helst när du beskriver det :D

Så jag har några frågor oxå, hoppas på svar ;)

Men vilken "agentur" är det som du har valt att åka med? Gjorde du typ en lista innan du bestämde dig med för och nackdelar eller var det ett självklart val vilka du skulle åka med?

Hur är det vänner? Fick du lixom direkt kontakt med dem som du umgås med? Jag är lite halvblyg och har lite svårt att skaffa vänner, tror du det skulle vara ett problem? :P

Tacksam för svar :)

Kram

2011-11-04 @ 20:54:36
URL: http://jenniferfornlof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0