Namngivningscermoni

Den här fågeln har gjort sig hemmastad i våran lilla sjö här utanför. Jag har försökt ta kort på giraffågeln de senaste två veckorna, men varje gång fingret så mycket som nuddat  fotoknappen (tryckknappen? kameratryckare? tryck-på-knappen-så-kameran-tar-ett-foto. Vad heter den?!) så har den flugit sin väg. Här kan vi snacka om att inte fasta på bild. Det var nästan så jag fick intrycket av att den gjorde det med flit.

Men så igår när jag gjorde i ordning min lunch fick jag se den genom fönstret.
Det var bara att rusa efter kameran och trycka på knappen utan namn. Och vet ni vad? Jag fick den! Alltså på bild! Måste erkänna att var lite av en segerkänsla. GAMEOVER for the bird liksom. 

Hur som haver. Jag har tre namngåtor att lösa nu.

1. Vad heter kameratryckaren?

2. Vad heter fågelsorten? Har en känsla av att det inte är giraffågel.

3. Vad ska jag döpa den till?

Ni ser, man får riktiga tankenötter av att vara här i USA.

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är en trana :)

2011-10-12 @ 17:39:57
Postat av: Hanna

Haha, jaha var lite rädd för att det skulle var så enkelt! Men då är den biten avklarad i alla fall :)

2011-10-12 @ 21:14:07
URL: http://hannyhanny.blogg.se/
Postat av: Anonym

avtryckaren!

2011-10-13 @ 10:38:51
Postat av: tilda

Nej, helt klart en svantrana.. (att jag kom på namnet nu skiter vi i) och det heter korttagare. Och svantranan ska lätt heta tilda?

2011-10-13 @ 11:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0